Man måste gilla läget, gillalalala läget

Jag sitter här som ett fån och försöker sätta mina tankar på prent. Men hur jag än försöker fastnar det lik förbannat i fingertopparna och det vägrar komma ut. Att min hjärna är ett enda virrvarr (jag gillar det ordet skarpt! Det ligger liksom så skönt i munnen) har vi alla vetat sedan länge. Men just nu är den överbelastad. Men jag trodde aldrig att det bad skulle få så många virrvarrs-tankar att lätta på trycket mot pannan. Jag tycker om att tänka mig tankar i ett typ av kugghjul. Du vet dom gubbar som har eldrivna slipsgarderober som snurrer runt. De som är längst fram är dom enda man ser. Om man då ska överföra denna liknelse till det jag faktiskt pratade om, så menar jag att det jag för stunden tänker på trycker på pannan för att komma ut. Det liksom cirkulerar där inne. Ont gör det med efter ett tag...

Levande ljus i ett badrum fyllt av värme, och ett badkar fyllt med skum; Det är så vardagen borde se ut

Kommentarer
Postat av: Anonym

smart tanke, det där med tankarna..

2008-11-23 @ 19:49:47
URL: http://luckcomeseasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0