Lägg allt ditt hat på mig

Jag orkar inte skriva. Jag har fått skrivkramp igen. Nån dag kanske en såntdär über lång utläggning kommer, men inte nu. Imorgon blir det dansa av på Malmöfestivalen. När ska jag få tillbaka min förmåga att skriva ner mina tankar?

Just nu hägrar Lasse Lindh och hans Skyll på Mig från nya albumet Pool. Läskigt så sant det är det han sjunger om. Känns som han tömt mitt huvud och satt orden på pränt. Han är min gud.
Vill du ha någon som säger sanningen, välj Lasse!
 
Jag vet inte hur det började med det började långsamt
En liten lögn blev till en stor
Och hat växer alltid inåt först och sen utåt
Men jag var feg och jag var sag och gömde allting inom mig
Men något så ont måste ut till slut 


Skyll på mig
Lägg allt ditt hat på mig
För alla gånger jag sårat dig
Det var länge sen jag tappade tron på mig själv
Skyll på mig Var bitter och skyll på mig
För alla gånger jag svikit dig
Det var länge sen jag tappade tron på mig själv

Jag är så ledsen för allt, all smärta jag gett dig
Det är inte rättvist och inte vackert
Och jag vet att du snart glömt våra lyckliga dar
Men det här var tvungnet att hända
Och nu har du ditt och jag har mitt
Men vi hade nått så djupt, du finns i allt som jag gör 

Skyll på mig Lägg allt ditt hat på mig
För alla gånger jag sårat dig
Det var länge sen jag tappade tron på mig själv
Skyll på mig 

Var bitter och skyll på mig
För alla gånger jag svikit dig 
Det var länge sen jag tappade tron på mig själv 



 



Om jag bara kunde förklara känslan jag har. Om jag bara kunde förklara vad du betyder för mig. Om jag bara kunde förstå vad som rör sig upp i ditt hjärnkontor. Om jag bara visste. Om livet bara kunde vara enklare, då hade jag varit lyckligare. Jag vill inte vara den som gör dig ledsen. Du är min anledning till livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0