080926-trade my drink for a coffemug??

Usch&Fy! Vem är detta och vad har hon gjort med mig??
Klockan är nu åtta och fredags-familjeunderhållningsprogrammen som Sing A Long, Doobidoo och CSI(?), har precis dragit igång och guess what- Jag ska gå och lägga mig.
Jag kan inte ens minnas senaste gången jag överhuvudtaget frivilligt slocknat så här tidigt. Vad händer??! AAHH jag känner inte igen någonting längre. Allt är bara så annorlunda och skrämmande läskigt! Vem är jag? [Det är tragiskt nog mer än detta som är helt knasigt upp&nedvänt-kalas-karusell-snurrigt..]

Igår hade jag borstat tanden, kammat håret, sagt gonatt till Mor, Far&Bror och släckt lampan INNAN tio.. I´m turning into an old lady. När borde man börja pensionspara?? Jag menar, konsumkortet har jag ju redan..

Börja jobba nu igen. Imorgon börjar jag 7.. kanske skulle ha berättat att det är därför jag måste gå upp så tidigt imorgon. Välkommen till vuxenvärlden Stumpan. På onsdag får jag min lön :) Wiie, Pumaskor, here I come!

Hilfe det är nog inte så bra att blogga egentligen. När man väl börjar skriva ner det som virrar runt i huvudet och sen läser det, då kan man seriöst höra paniken bubbla upp och trycka undan revben, diafragma(jag kan inte tänka, än mindre säga ordet diafragma utan att tänka på Lilla Eva Svanholm-Bohlin. Yrkesskadad? Oyes!!) och andra invärtes skydd. När kan man bli av med monstret inombords, eller vaknar upp i MIB rätt som det är.

Guud så glad jag blev när du ringde idag. Som en varm vind strömmande genom sinne&själ i det kalla höst rusket. Brrrr&Mmmm! TACK vännen!

Could I hold on to you



Gonatt du sköna ungdom med sena utekvällar, fjärilsfylld-överbubblande mage, oväntade vändningar & krossat hjärta.
Gomorgon du russinlikna tant med permanent-en-ggn-i-månaden, blindkäpp, mormorstrosor, midje/gummibandsbyxor, lavermang & löständer.

(Klockan hann bli 21.13. Så typiskt mig!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0